Дізнайся про найпоширеніші шахрайські схеми та способи захиститися від них
Що робити у випадку розголошення даних картки або її втрати?
Повідомив шахраю реквізити або втратив картку?
1.Негайно заблокуй картку
Самостійно заблокуй картку в онлайн-банкінгу та негайно зателефонуй до банку про шахрайство/втрату (номери, вказано на звороті картки).
2. Звернись до поліції
Якщо по картці пройшли шахрайські операції, звернись до поліції або кіберполіції (онлайн за посиланням.)
Важливі заходи безпеки
• Банк не дзвонить та не запитує номери карток, паролі тощо. У разі дзвінків з невідомих номерів припини розмову та дзвони до банку.
• Заведи окремі картки для розрахунків. Встанови денні ліміти в інтернет-банкінгу, заблокуй можливість проведення онлайн-операцій.
• Не поширюй в інтернеті мобільний телефон, до якого прив’язаний банківський рахунок.
• Не переходь за невідомими посиланнями та не вводь реквізити картки на невідомих сайтах (перевіряй посилання).
• Не зберігай ПІН-код разом з карткою.
• Підключи та слідкуй за SMS інформуванням. Не розголошуй коди з SMS повідомлень третім особам.
• Порада: не завжди можливо усвідомити, що твої кошти вже дісталися шахраям, але є надійний засіб їх повернути – Страховка від шахрайства.
За жодних обставин не розголошуй такі дані картки
CVV2 / CVC2 – три цифри на зворотному боці картки, коди використовуються для оплати в інтернеті.
Дату дії картки (Valid THRU).
PIN-код.
Коди (цифри) з SMS.
Пароль до Інтернет-банкінгу (дані по картці можна дізнатися з додатку).
Як діяти, якщо в тебе вкрали телефон або він загубився?
Негайно звернись до Центру турботи за телефонами 0 800 3 111 33 (безкоштовно в межах України) або +38 (044) 585 14 87 (за тарифами оператора).
У разі неможливості - звернись до відділення, та попередь про крадіжку або втрату телефону, а також про необхідність заблокувати інтернет-банкінг та картки.
- Наголоси на блокуванні токену картки, якщо твоя картка була токенізована.
- Звернись до свого оператора мобільного зв’язку та попроси заблокувати SIM-картку, дізнайся про спосіб її відновлення.
- Звернись з заявою до правоохоронних органів.
- Заблокуй поштові скриньки, що були прив’язані до телефону.
- Зміни всі паролі до банкінгу, аккаунтів, поштових скриньок тощо.
Порада: встановлюй паролі для входу на телефон та різні додатки, ПІН-коди, а також двофакторну іаутентифікацію.
Як захистити SIM-картку від шахраїв
Зловмисники можуть отримати контроль над телефонним номером, замовляючи послугу віддаленого переоформлення SIM-карти. Для цього їм достатньо зателефонувати на твій номер кілька разів, начебто помилково. Зазвичай з невідомого номера дзвонить ніби твій «мобільний оператор» з новими вигідними пропозиціями по тарифу, підключення до нової «станції та покращення зв’язку», а у ході розмови з тобою дізнаються необхідну інформацію (три номери, на які часто дзвониш, залишок та код з SMS – ніби це твій номер заявки, а насамперед – код для входу у додаток мобільного оператора). У подальшому їм залишиться для переоформлення сімки повідомити мобільному оператору цю інформацію. Крім того, свідченням про злочинні наміри шахраїв можуть бути поповнення твого рахунку невідомими особами.
- Обов'язково зверніться до мобільного оператора та привяжіть SIM-карту до паспорта.
- Відключити можливість віддаленого перевипуску SIM-карти.
- Завантажте додаток мобільного оператора, з метою контролю стану номеру телефону. Встановити додаткові паролі.
- Якщо вам надходять підозрілі дзвінки з незнайомих номерів, або ви помічаєте відсутність мобільного покриття в звичайному для вас місці перебування, відразу необхідно звертатися до оператора, а також в банк де вказати проблему та блокувати картки та інтернет-банкінг.
- У разі, якщо у ході бесіди з вами, невідомий намагається дізнатися номери телефонів, на які ви найчастіше дзвонити, номери родичів, або номери на які можливо додзвонитися ніби для доставки товару – не надавайте таку інформацію.
Пам’ятайте: Ваш особистий номер телефону пов’язаний з вашим рахунком, на цей номер банк висилає всю інформацію щодо транзакцій по картці. Якщо ви не впевнені, що ваш номер захищений, ви використовували його в оголошеннях в інтернеті, розміщали у відкритому доступі – купіть нову SIM-картку так змініть фінансовий номер на новий.
Телефонують та розпитують про приватну інформацію або реквізити картки?
Увага! Банк ніколи НЕ телефонує з номерів, що наведені нижче
0 800 3 111 33, +38 (044) 585 14 87
Ці номери призначені лише для ваших дзвінків до банку!
Останнім часом почастішали випадки телефонного шахрайства
Співробітники банків попереджають: ні банки, ні інші служби не ставлять питань про конфіденційні банківські дані. Як би не назвався той, хто телефонує, якщо в розмові з ним мова піде про банківську карту - відразу припиняй розмову без всяких сумнівів: це шахраї.
- Тобі повідомляють про "надходження коштів", "списання" або "перекази" з рахунків або карток.
- Повідомляють, що треба перевірити SMS або Viber-повідомлення.
- Кажуть, що ти не є належним отримувачем, твої рахунки заблокують, а ти не зможеш користуватися картками довгий час тощо.
- У розмові кажуть, що перевипустять твої СVV коди або просять назвати номер відділення.
- Дзвонять з мессенджерів від імені банку. Додають тебе до групи "підтримки" у Телеграм-каналах або Viber.
- Просять перейти за отриманиим у повідомленні лінком нібито на сторінку Інтернет-банкінгу та у вспливаючому вікні ввести код відмови від операції.
- Якщо розмова йде про дані банківської картки, якщо тобі дзвонять й кажуть, що телефонують з номеру банку або пропонують натиснути на кнопку на телефоні щоб дізнатися про стан твоєї нібито «заблокованої картки» – одразу завершуй розмову
- Якщо тобі надходять підозрілі дзвінки з незнайомих номерів, або ти помічаєш відсутність мобільного покриття в звичайному для тебе місці перебування, відразу необхідно звертатися до банку та до оператора.
- Якщо під час бесіди невідомий намагається дізнатися номери телефонів, на які ти найчастіше телефонуєш, номери родичів, або номери на які можливо додзвонитися ніби для доставки товару – не надавай таку інформацію.
- Одразу телефонуй до банку, передай всю інформацію про такі випадки, дізнайся про стан твого рахунку та можливі підозрілі операції.
- Обмеж можливість проведення операцій в інтернет та встанови ліміти на картку.
- Не спілкуйся з нібито працівниками банку в мессенджерах, не переходь за посиланнями.
- Якщо частина інформації про картку стала відома шахраям, заблокуй карту сам або дзвінком до банку.
- Якщо намагалися дізнатися інформацію про інтернет-банкінг – зміни паролі. Встанови ПІН-код. У разі, якщо телефон підтримує новітні технології, встанови додаткові варіанти розблокування та аутентифікації (TOUCH ID, FACE ID).
- Не завантажуй за рекомендаціями злодіїв жодних програм, зазвичай це програми віддаленого керування твоїм пристроем, або навіть повного доступу до твого інтернет-банкінгу.
Отримав СМС з невідомого номера про нібито операції по картці, як діяти?
Увага! В жодному разі не переходь за посиланнями у таких повідомленнях не дзвони за номерами, що вказані в повідомленні. Якщо тобі одразу телефонують з невідомих номерів та представляються співробітником банку, або залякують, надсилають СМС - припини розмову.
Зателефонуй негайно до банку та повідом всі обставини. Дій за рекомендаціями спеціалістів банку.
Надійні ресурси в банку
Банк може надсилати листи клієнтам з поштової скриньки. Це безпечні листи і ти можете бути впевнений, що це листи, надіслані банком.
[email protected]
Чим небезпечні SMS-повідомлення від невідомих осіб
- Ти отримуєш повідомлення про додавання до контактів нового абоненту, гадаючи, що спілкуєшся з банком.
- Тобі надходить повідомлення, а потім дзвонять та повідомляють: нещодавно відбулась певна операція — найчастіше, списання або блокування коштів.
- Іноді в SMS шахраї вказують номери телефонів, на які нібито треба дзвонити для отримання додаткової інформації – це небезпечно розголошенням тобою даних.
- Тобі пропонують пройти додаткову ідентифікацію: ти отримуєш SMS з посиланням на спеціально створену шахраями сторінку. Це так званий фішинговий сайт, він подібний до банківського, але використовується для збору конфіденційної інформації. Якщо ти введеш тут логін і пароль, шахраї миттєво їх перехоплять і намагатимуться зайти у твій акаунт інтернет-банкінгу, щоб поцупити кошти.
- Тобі надсилають SMS, VIBER, TELEGRAM – повідомлення, в якому є посилання на офіційну сторінку Google Play /App Store. За лінком ховається стороннє програмне забезпечення для віддаленого керування твоїм телефоном, а для злодіїв – це повний доступ до твого інтернет-банкінгу та контролю за SMS.
Розраховуєшся в Інтернеті? Дізнайся як це зробите безпечніше
Будь уважним! Фейкові сторінки інтернет-магазинів, торгівля у соцмережах, продаж та покупки на онлайн сервісах – завжди зацікавлять привабливими знижками на товар. Аферистам потрібно лише розмістити на сайті фото з товаром і видавати себе за справжнього продавця, зажадати передплату та в мессенджерах проводити нібито «безпечні» покупки.
Як безпечніше проводити розрахунки?
- Обмеж можливість проведення операцій в інтернеті (у додатку онлайн або дзвінком на гарячу лінію). Надавай та забороняй дозвіл на інтернет-операції за допомогою Інтернет-банкінгу. Активуй можливість тільки на момент оплати.
- Встанови денний ліміт по сумі та кількості операцій по карті.
- Не роби передоплати у сумнівних продавців. Довіряй великим надійним мережам, а в усіх інших розрахунках обирай тільки оплату після отримання товару.
- Використовуй окрему картку для розрахунків в мережі інтернет з окремим рахунком.
- Підключи SMS-інформування та слідкуй за витратами. Активуй протокол безпеки 3DSecure. Це додатковий захист твоїх операцій.
- Покупцеві (якщо ти продавець) слід повідомити лише 16-значний номер картки.
- Сайти, які приймають онлайн-платежі, мають бути захищеними – в адресі вони мають містити https:// та значок замка. На сайті мають бути значки захисту онлайн-покупок від платіжних систем – Verified by Visa та MasterCard SecureCode.
- Перевіряй сайт: як давно він створений, не довіряй просто позитивним відгукам, адже їх можуть писати самі шахраї.
- Не повідомляй персональні данні. Продавці, що запитують тебе про дату народження чи дівоче прізвище матері – можливо, шахраї. Банк ніколи не зателефонує з вимогою назвати будь-які дані твоєї платіжної картки. За найменших сумнівів – краще перетелефонуй до банку на гарячу лінію, номер якої є на офіційному сайті.
- Якщо ти купуєш онлайн на чималу суму, варто перевірити продавця/покупця на сервісі Кіберполіції STOP FRAUD або дізнатися дані про сайт, послугами якого збираєшся скористатися, чи присутній він в списку шахрайських Black List ЄМА.
- Не використовуй номер телефону, який прив’язаний до твого банківського рахунку, в соцмережах, оголошеннях та для контактів з контрагентами/клієнтами.
- Перевір свій GOOGLE-диск і поштові скриньки: чи немає там «подарунків» для шахраїв у вигляді фотографій твоїх документів? Відключи зберігання паролів у Веб-браузері. Шахраї заволодівши ними, можуть оформити кредити.
UnexBank Online - Інструкція з безпечного користування. На що треба звернути увагу
Інтернет-банкінг UnexBank Online – безпечний, надійний та легкій сервіс доступу та роботи з картками, рахунками та іншими сервісами Unex Bank.
Для зручності клієнти банку можуть використовувати, як Веб-додаток: сайт https://my.unexbank.ua в мережі Інтернет, через який доступна СДО ІБ, так і мобільний додаток UnexBank Online (Система дистанційного обслуговування “Інтернет-банкінг” на мобільних пристроях під керуванням ОС Android або iOS).
З правилами користування можна ознайомитися тут.
Знімаєш готівку в банкоматах? Тоді ці поради для тебе.
Перед тим, як знімати кошти з картки, оглянь банкомат на предмет сторонніх пристроїв. Обирай безпечні місця. Банкомати, які розташовані в метро, великих торгових центрах, відділеннях банків чи в людних місцях в рази зменшують імовірність крадіжки коштів. Використовуй вже знайомі банкомати. Зверни увагу на клавіатуру та карткоприймач. Для цього на екрані банкомату буде виведено відповідне зображення. Не намагайся силою вставити картку.
Якщо ти почув, що банкомат намагався відраховувати кошти, ти отримав SMS про списання коштів, але апарат не видав їх у вікно видачі, не відходь від банкомату, зателефонуй до банку за вказаними на банкоматі номерами. Оглянь банкомат, чи не має на вікні видачі купюр сторонніх предметів – планки, яку часто наклеюють шахраї. У разі неможливості її демонтувати сповісти банк.
Перед тим, як знімати кошти, виконай кілька простих правил
- Перевір на наявність сторонніх предметів на банкоматі, у вікні видачі купюр та картоприймачі.
- Помісти картку до картоприймача, вона повинна самостійно затягнутися банкоматом, не прикладай зусилля для цього. ПРИКРИВАЙ рукою клавіатуру, коли вводиш ПІН-код.
- Якщо банкомат не видав кошти – не панікуй. Перевір вікно видачі купюр, там може бути сторонній пристрій. Якщо ти отримав SMS про списання коштів, але апарат не видав їх у вікно видачі, зателефонуй до банку, не відходячи від банкомату.
- Звіряй вигляд пристроїв банкомату з зображеннями на екрані самого банкомату.
Особиста безпека
- Не передавай смартфон стороннім. У випадку втрати потрібно звернутися до банку для блокування банкінгу.
- Встанови пароль. Сучасні пристрої підтримують зручніші способи розблокування доступу основаних на біометрії.
- Встановлюй додатки тільки з Аpp Store чи Play Маrket. Довіряй тільки перевіреним джерелам.
- Перед установкою додатків ретельно перевіряй перелік дозволів, які надаєш. Вони мають відповідати призначенню самого додатку.
- Регулярно оновлюй операційну систему та додатки. Стеж за своєчасним оновленням антивірусу.
- Не зламуй операційну систему смартфону. Не рекомендується використовувати такий пристрій для банківських операцій.
- Отримавши листа, уважно його перевір. Не довіряй незнайомцям та незрозумілим відправникам.
- Звертай особливу увагу на адресу відправника: якщо допущена помилка в назві чи невідомий домен (@govu.ua) - це одна із ознак фішингу. Будь обережним з листами, які потребують негайної відповіді (оплата штрафу, отримання безкоштовного виграшу). Шахраї завжди розраховують на твої необдумані дії.
- Не переходь за підозрілими посиланнями; будь обережним з рекламними банерами.
- Не відвідуй незнайомі сайти та не завантажуй з них програмне забезпечення.
- Використовуй тільки безпечний тип з’єднання https:// замість http://.
- Використовуй складний і надійний пароль. Він має містити не менше 8 символів з великих і малих літер, цифр і спеціальних символів
- Щоб краще запам'ятати складний пароль можна скористатися парольною фразою. Для цього достатньо в будь-якій фразі замінити певні літери схожими цифрами або спецсимволами
- Для кожного особистого кабінету краще використовувати свій унікальний пароль. Щоб не запам'ятовувати всі паролі зберігай їх за допомогою менеджера паролів. І щоб отримати доступ до них достатньо пам'ятати тільки один мастер пароль.
- Звертаємо увагу, що при крадіжці телефону шахраї можуть використати паролі або дані картки, які зберігалися в інтернет-браузерах. Рекомендуємо відключити функції «Автозаповнення» та «Збереження паролів» в налаштуваннях інтернет-браузерів (CHROME, Safari тощо).
- Якщо сервіс підтримує використання MFA, то рекомендується налаштувати та підключити функцію.
Встановлення стороннього ПЗ для віддаленого доступу до телефону
Зазвичай з невідомого номера дзвонить ніби твій «мобільний оператор» з новими вигідними пропозиціями або представник банку «нібито з інформацією про шахрайські операції по твоїй картці» та повідомляє про обов’язкове встановлення/оновлення програмного забезпечення з причини: «Для обов’язкового захисту та безпеки вашого смартфона». Нібито, якщо його не встановити, на телефоні не будуть правильно працювати програми, можливі збої у зв’язку або шахраї викрадуть кошти.
Шахраї надсилають тобі повідомлення через Viber, Telegram з посиланням у маркети Google Play / App Store на програми AnyDesk або TeamViewer. Вимагають назвати, наприклад, 9 цифр з екрану.
Завдяки сторонньому програмному забезпеченню злочинці отримують можливість ПОВНОГО віддаленого несанкціонованого управління пристроєм. Це доступ до твоїх даних/фото/документів, SMS-повідомлень, в тому числі з паролями для підтвердження операцій в інтернеті, дзвінків, переліку контактів.
Як захиститися?
- ПОПЕРЕДЖЕННЯ: Не завантажуй та не встановлюй програми AnyDesk або TeamViewer.
- Якщо тобі надходять підозрілі дзвінки з незнайомих номерів, тобі передзвонюють у мессенджерах нібито від банку/оператора - відразу припиняй розмови, звернись до банку.
- Ящо встановив таке ПЗ, відключи інтернет-з’єднання, видали ПЗ AnyDesk або TeamViewer. За необхідності перезавантаж телефон, включи інтернет-з’єднання, зателефонуй до банку та повідом про шахрайство.
Як зупинити списання з картки, раніше прив'язаної до платних послуг?
Повідомляємо, що при додаванні банківської картки до платних сервісів App Store/Google Play можуть бути утримані суми за передплату!
Якщо ти давно не використовуєш або видалив програму App Store/iTunes/Google Play, але не скасував підписку, платежі за передплату можуть продовжувати списуватися з картки автоматично на регулярній основі або щоразу за фактом отримання послуги. Банк наполегливо рекомендує всім своїм клієнтам уважно вивчати всі умови підписок, що оформлюються, на різних платних сервісах.
Інструкція для скасування підписки з твоєї картки на платних сервісах App Store та Google Play.
- Увійди у програму «Play Маркет».
- У верхньому правому куті екрана натисни піктограму профілю.
- У меню вибери розділ «Платежі та передплати».
- Вибери передплату, яку потрібно скасувати, та натисни «Скасувати».
- Виконуй інструкції.
- Увійди до меню «Налаштування», натисни на «iTunes Store, App Store».
- Натисни ідентифікатор Apple ID у верхній частині екрана, потім на «Подивитися Apple ID». Може бути потрібна автентифікація ідентифікатора Apple ID.
- Натисни «Підписки» та вибери підписку для керування.
- Натисни кнопку «Скасувати підписку».
Це справді важливо!
Пам'ятай, що підписка перестане діяти з наступного платного періоду після її скасування.
Якщо тобі все ж не вдалося скасувати підписку, рекомендуємо звернутися до служби підтримки Google Play/App Store/iTunes або підтримки іншого ресурсу, де ти міг прив'язати картку до платного облікового запису.
Хочешь оставить отзыв о работе Unex Bank?