Відділення та банкомати

З рахунку списались кошти, але банкомат їх не видав: що робити?

08 квітня

Уяви собі: ти стоїш біля банкомата, вставляєш картку, вводиш потрібну суму і чуєш, як він починає рахувати твої гроші. Але замість купюр у віконці з'являється лише повідомлення про помилку. А перевірка балансу показує, що гроші з картки уже списані.


Що робити, якщо банкомат не видав гроші, але вони списалися з картки?

Хоча ситуації такі трапляються рідко, кожен з нас, хто користується картками, може опинитися у ній. В цей момент важливо не панікувати, а розуміти, що робити, щоб повернути свої кошти. У цій статті я розповім про алгоритм дій у разі, якщо кошти списалися, а банкомат їх не видав: куди звертатись та як уникнути такої неприємності.

Основні причини, чому банкомат не видав гроші, але вони списалися з картки

Проблема, коли банкомат не видав гроші, але вони списалися з картки, може виникати з різних причин. Ось основні з них:

1. Технічні проблеми з самим банкоматом.

Банкомати — складні електронні пристрої, які іноді можуть давати збій. Коли банкомат не видав гроші, причина може бути в наступному;

  • помилки, пов’язані із зависанням програмного забезпечення;
  • купюри могли застрягти всередині банкомата, на транспортних шляхах касового модуля;
  • втрата зв’язку банкомата з банківським сервером у момент видачі грошей.

2. Проблеми з сервером.

Банкомати підключені до серверів, які обробляють усі транзакції. Причиною, чому банкомат не видав гроші, можуть стати збої на стороні серверної частини:

  • помилки, спричинені тимчасовими технічними роботами в банку. Про такі роботи банки зазвичай завчасно попереджають, отже, варто стежити за новинами і брати їх до уваги.
  • перебої з інтернет-з’єднанням або електропостачанням, можливість чого є досить ймовірною у блекаути.

Якщо причина в цьому, кошти зазвичай повертаються автоматично після відновлення працездатності системи.

3. Некоректна робота картки. Ще одна поширена причина — це проблеми з карткою. Наприклад:

  • картка має пошкоджений чип, або магнітну смугу;
  • термін дії картки закінчився;
  • є ліміт на зняття готівки.

Також можливий варіант, що в момент отримання готівки, в банкоматі закінчилися купюри певного номіналу і тепер він не зможе видати всю заплановану суму. У такому випадку операція буде неуспішною, а кошти повернуться на рахунок автоматично.

Як правило, на кожному банкоматі є контакти для екстрених випадків. І якщо ти помітив несправність або некоректну роботу – не нехтуй можливістю зателефонувати та повідомити у банк про ситуацію, що сталася.


Ти зіткнувся з такою ситуацією? Не панікуй! Дій спокійно та оперативно. Отже, що робити, якщо банкомат не видав гроші:

1. Перевір баланс.
Перший крок — перевірити, чи дійсно сума списалася. Використай мобільний застосунок, інтернет-банкінг або SMS-сповіщення. Якщо транзакція відображається як “в обробці”, є шанс, що гроші повернуться автоматично.

2. Переконайся, що банкомат працює правильно.
Зверни увагу на екран пристрою та можливі повідомлення про помилку. Якщо він зависає або показує технічну несправність, краще не намагатися повторити операцію.

3. Зафіксуй час і місце інциденту. Важливо мати точні дані:

  • дата та час операції;
  • місце розташування пристрою;
  • чек (якщо він є);
  • будь-які повідомлення на екрані банкомата.

4. Звернися до установи.
Наступний крок як повернути гроші з банкомата — повідомити банк про проблему. Для цього:

  • подзвони до свого банку та опиши ситуацію;
  • якщо банкомат списав гроші, не видав їх тобі, але транзакція відображається як успішна, попроси оператора зафіксувати звернення;
  • у разі потреби відвідай відділення свого банку та напиши офіційну заяву на повернення коштів.

Адреси відділень Юнекс Банку можна знайти тут. Або звернись за телефоном лінії підтримки — 0 800 3 111 33.

Якщо ти виконав усі кроки, установа розгляне твоє звернення та поверне гроші у визначений термін.


Кроки для відновлення можливості повторно зняти кошти після виявлення помилки в роботі банкомата

Якщо ти оперативно зв’яжешся з банком, він здійснить необхідні процедури для відновлення роботи банкомата. Для розв’язання проблеми дій послідовно.

Отже, як подати скаргу на банкомат:

  • звернися до банку через гарячу лінію, або у відділення;
  • повідом точні дані розташування банкомата;
  • якщо при невдалій спробі отримати готівку, банкомат видав чек — збережи його для підтвердження транзакції.

Після отриманої інформації установа почне розслідування. Зазвичай, якщо банкомат належить твоєму банку, кошти можуть повернути протягом дуже короткого часу. Якщо ти знімак кошти в банкоматі іншого банку — розгляд ймовірно може зайняти близько 30 днів і більше, так як оскарження операції відбувається через міжнародну платіжну систему (Mastercard, Visa та ін.), а не між банками.

Коли банк підтвердить збій, гроші повернуться на картку автоматично. У рідкісних випадках, коли установа не визнає помилку, можна звернутися до фінансового регулятора.


Як правильно звернутися до свого банку, щоб повернути гроші?

Як вирішити проблему з поверненням коштів — правильно оформити звернення.

Які документи можуть бути потрібні:

  • паспорт;
  • номер картки, з якої списали кошти;
  • чек із банкомата (якщо є);
  • дата, час та сума транзакції.

Як правильно формулювати звернення:

  • чітко опиши ситуацію;
  • використовуй офіційний тон, але без зайвих деталей;
  • уточни терміни розгляду заявки.


Як уникнути ситуацій, коли банкомат не видає гроші?

Щоб не зіткнутись з такою неприємністю:

  • оглядай банкомат на наявність підозрілих пристроїв на пристроях зчитування карт та видачі готівки, що можуть бути використані для шахрайства;
  • перевір екран і кнопки на відповідність роботи;
  • читай повідомлення на екрані про можливі проблеми або обмеження.

Обов’язково перевіряй логотипи та мітки на пристрої, щоб уникнути підробок.


Куди звертатися, якщо проблема не вирішується банком?

Якщо банк не розв’язує проблему з відшкодуванням коштів, є кілька варіантів для подальших дій.

Подай заяву до Національного банку України. Вони мають компетенцію розглядати такі випадки та допомагати у розв’язанні таких проблем. Також звернися до Фінансового омбудсмена, який допоможе врегулювати конфлікт між тобою та установою.

Банк зобов'язаний компенсувати збитки, якщо помилка сталася з його вини. Якщо повернення грошей через гарячу лінію банку не відбулося у визначений термін, зафіксуй інцидент офіційно.

Отже, якщо банкомат не видав гроші, але вони списалися з картки, важливо не зволікати! У разі необхідності подай скаргу до регуляторних органів. Банк зобов'язаний відшкодувати кошти за умови, що помилка сталася з його вини!


icon star icon star icon star

Хочеш залишити відгук про роботу Unex Bank?