Переваги відкриття ФОП через Дію
Ключова перевага та відповідь на питання, чому реєстрація ФОП через Дію користується таким значним попитом, полягає у простоті цієї процедури. Тобі не потрібно «обивати» пороги численних організацій, стояти в черзі, щоб зареєструвати документи для відкриття ФОП – все відбувається просто, легко і головне – онлайн!
Що потрібно для реєстрації ФОП
Перед тим, як приступати безпосередньо до реєстрації статусу приватного підприємця, подбай про виконання ключових умов:
- Тобі має виповнитися 16 років – такі вже вимоги держави.
- Ти маєш бути громадянином України.
- Мати місце реєстрації чи постійного проживання, за яким будуть сплачуватися податки. Для вимушених переселенців потрібна тимчасова реєстрація.
- Мати кваліфікований електронний підпис. Підійде, наприклад, Дія.Підпис.
- Чітко знати, чим буде займатися майбутній бізнес. Адже вже на етапі реєстрації слід вказати КВЕД (код, яким кодується вид діяльності в усіх державних системах, зокрема податковій). До речі, від нього залежить й система оподаткування, на якій працюватиме новостворений ФОП. Тож це справді важливо.
Покрокова інструкція для відкриття ФОП через Дію
Всі документи зібрано? Потрібні рішення ухвалені? Вперед до реєстрації! Не хвилюйся, насправді, порядок реєстрації ФОП у Дія не такий вже складний.
По-перше, переходь за посиланням до спеціального розділу на порталі Дія (зауваж, реєстрація ФОП відбувається саме на сайті, а не у застосунку). Та тисни кнопку «Подати заявку».
Скріншот - diia.gov.ua
По-друге, авторизуйся у системі. Тут тобі стане у нагоді електронний підпис, про який згадували вище.
А тепер переходимо безпосередньо до кроків процедури, як через дію зареєструвати ФОП:
- Перший крок: введення адреси реєстрації та коду УНЗР. З першою начебто все ясно – зазнач те, що в тебе вказано у паспорті або довідці переселенця. Друга абревіатура, це «Унікальний номер записі в реєстрі». Знайти його зможеш у застосунку Дія у підпункті «Повна інформація» під ID-карткою або закордонним паспортом.
- Другий крок – обрання видів діяльності, тобто тих самих КВЕДів. На порталі ти знайдеш сервіс, що підкаже правильний варіант, хоча сподіваємося, ти визначився з цим питанням раніше. Зауваж, вказати можна кілька видів діяльності. Та все ж занадто захоплюватися цим процесом не варто, адже окремі КВЕДи можуть накладати обмеження на те, яка група може бути обрана, та на якій системі оподаткування працюватиме майбутній ФОП.
- На третьому кроці Дія запитає тебе, чи ти раніше користувався або користувалася спрощеною системою оподаткування у якості підприємця. Зауваж, система не дасть тобі зареєструвати ФОП на спрощеній системі, якщо він оформлюється вдруге за поточний рік.
- На четвертому кроці слід обрати групу ФОП та систему оподаткування – необхідні дані одразу будуть додані до заявки та передані до податкової. Якщо обрані КВЕДи обмежують тебе у виборі, Дія навіть не запропонує «зайві» варіанти. Але якщо вибір широкий, слід заздалегідь подумати про підходящий режим. Він залежить від того, який прибуток планується отримувати, чи працюватиме ФОП з юридичними особами, чи будуть найматися працівники тощо.
- На п’ятому кроці Дія попросить ввести тебе територію, на якій буде вестися діяльність. Ці дані потрібні податковій, але варіантів лише три: вся Україна, за адресою реєстрації або іншою вказаною адресою.
- Шостий крок – питання про реєстрацію статусу платника ПДВ. Для більшості бізнесменів початківців з відносно простою сферою діяльності – це зайва опція. Але для отримання податкового кредиту вона може стати у нагоді.
- На сьомому кроці Дія перевірить всі дані та попросить довнести ті, яких бракує.
- Останній восьмий крок надасть тобі підготовлену заяву. Перевір всі дані та підпиши заяву КЕПом.
Скріншот - diia.gov.ua
Після реєстрації: що робити далі
Сам процес реєстрації, внесення даних у всі потрібні реєстри та до податкової займає не більшого одного робочого дня. І так, відповідь на питання, скільки коштує реєстрація, однозначний: вона безкоштовна!
З процесом, як відкрити підприємця в Дії, розібралися. Як бачиш, нічого складного в тому немає а система дуже екологічно допоможе з вибором ідеального варіанту, якщо виникнуть складнощі. Результат процедури, як відкрити ФОП – виписка з Держреєстру. Її знайдеш в кабінеті громадянина.
Вона може стати тобі у нагоді, щоб відкрити банківський рахунок ФОП. До речі, рекомендуємо тобі скористатися простим та вигідним пакетом Рахунок ФОП у Unex Bank. Серед його ключових переваг безкоштовне відкриття, відсутність щомісячної плати за обслуговування, вже підключений безкоштовний пакет послуг, якого точно вистачить для початку діяльності, а також нарахування відсотків на залишок коштів на рахунку.
Часті запитання та відповіді
Сама процедура, як відкрити ФОП, не є складною. Тим більше, якщо ти користуєшся сучасними можливостями електронних сервісів Дія. Найчастіше у підприємців-початківців виникають питання щодо режиму оподаткування, обрання КВЕД. Тобто фактично дотичні до процесу відкриття ФОП матерії. Які мають до самої процедури оформлення ФОП у Дії опосередкований стосунок. Тож якщо в тебе виникають саме такі запитання, спершу слід розібратися з ними.
Поради для нових ФОП
- Як правильно обрати КВЕДи для свого бізнесу.
Основний КВЕД має максимально відповідати профілю майбутньої діяльності. Плануєш стати фотографом – такий КВЕД існує, тож обирай саме його. При цьому ти можеш обрати не один, а кілька КВЕДів. Проте, як зазначалося вище, зловживати цією опцією не варто, адже зрештою це може обмежити тебе у праві вибору системи оподаткування.
- Важливість регулярної подачі звітності та сплати податків.
Щоб уникнути складнощів та проблем в подальшому, слід одразу подбати про питання своєчасної подачі звітності та сплати податків. В інтернеті ти легко знайдеш чимало сервісів, що допомагають впоратися з цією задачею. Зазвичай у безкоштовній версії вони принаймні допоможуть відслідковувати графік подачі документів та сплати податків. А у платних версіях навіть допоможуть це зробити просто та легко, не відвідуючи податкову. Те саме можна робити й у кабінеті платника податків, але ця система більш складна для початківців.