Відділення та банкомати

Що робити, якщо картку заблокували?

04 грудня

Відмова у проведенні транзакції через блокування картки — неприємна несподіванка, з якою може стикнутися кожен клієнт банку. Якщо картка заблокована, тимчасово зникає доступ до грошей на рахунку, і фінансова діяльність паралізується. У такій ситуації головне не панікувати, а чітко діяти за рекомендованим алгоритмом. В першу чергу потрібно визначити причину блокування, адже банк іде на такий крок виключно з метою захисту інтересів клієнта. Після цього можна буде відновити доступ та зняти кошти у разі потреби. Як саме діяти на кожному етапі вирішення проблеми, поділюся у цьому матеріалі.


Чому банки блокують картки: головні причини

Існує кілька основних причин, чому блокують картку. Вони завжди продиктовані міркуваннями безпеки: так банк намагається захистити твої кошти від шахраїв або перешкоджає перевищенню лімітів чи проведенню несанкціонованих операцій. Важливо запам’ятати, що блокування картки банком — це не покарання, а превентивний захід, застосований для твоєї ж безпеки. Детальніше про заходи, які потрібно вжити у разі самостійного виявлення шахрайських дій із твоєю карткою, читай у нас на сайті. Розглянемо основні причини, через які доступ до картки може бути тимчасово призупинений.

Підозрілі операції та захист від шахрайства

Банк фіксує всі транзакції та запити за карткою з метою виявлення підозрілих операцій. Це може бути переказ на велику суму, незнайомому контрагенту чи будь-що інше, нетипове для твоєї звичної активності. В тому числі оплати в інших країнах або кілька неправильних введень PIN-коду.

Перевищення лімітів або прострочення платежів

Ти можеш дізнатися про те, що картка заблокована, якщо навіть звичний платіж відхилено. В цьому випадку причиною ввімкнення захисного протоколу можуть слугувати перевищення лімітів банку та прострочення кредитних платежів. В першу чергу перевір денний ліміт банку у мобільному застосунку та порівняй із ним суму своїх витрат за день. Якщо помітиш вичерпання доступного ліміту, просто зачекай із новими платежами до завтра або звернися до банку із запитом на підвищення ліміту, якщо провести платіжну операцію потрібно терміново.

Те саме стосується кредитного ліміту по картці. Можливо, резерв залучених коштів вже вичерпано — це також можна перевірити у застосунку банку або зателефонувавши на гарячу лінію.

Якщо справа не в ліміті, згадай, чи маєш ти відкритих кредитів, і чи не час провести щомісячний платіж за ними. Банк одразу фіксує прострочення кредитних платежів та нагадує про їх пріоритетність шляхом блокування картки.

Технічні або адміністративні причини

Ще одна категорія причин, через які можна отримати повідомлення «Ваша картка заблокована», носить адміністративний характер і стосується забезпечення банківської безпеки. Сюди відноситься:

  • завершення строку дії картки, необхідність її перевипуску;
  • блокування за рішенням банку через порушення внутрішніх правил користування або з метою захисту від шахрайства;
  • через помилки платіжних систем, які через технічні проблеми неправильно розпізнали картку або не змогли перевірити її реквізити.

Якщо ти переконаний у відсутності порушень кредитних платежів, перевищення лімітів та не відслідковував за своєю карткою підозрілої активності, причину блокування можна вбачати саме у технічних збоях, про які потрібно просто повідомити банку.


Що робити, якщо картку заблокували?


Як тільки стало очевидно, що картка не працює і потребує відновлення доступу, потрібно виконати таку послідовність дій:

  1. Зв’язатися з банком через телефонну гарячу лінію або у чаті застосунку з метою уточнення причин блокування та способів розблокування картки.
  2. Підтвердити особу за допомогою SMS-коду, даних паспорта чи ID або секретного питання для верифікації.
  3. Усунути причину блокування одним із способів: шляхом підтвердження транзакції, оновлення даних, погашення заборгованості та відновлення роботи картки у разі технічного збою.

Всі етапи здійснюються під супроводом оператора банку, який в режимі реального часу перевіряє інформацію та проводить необхідні маніпуляції з відновлення доступу.


Чи можна та як зняти гроші з заблокованої картки?

Одне з найгостріших питань, що виникає, коли картка не працює: чи можна зняти гроші, якщо картка заблокована. Відповідь залежить від причин блокування. Якщо доступ закрито через підозру на шахрайство, вимоги фінмоніторингу в процесі перевірки підозрілих операцій або арешту рахунку, зняти кошти або здійснити переказ із заблокованої картки буде неможливо. Якщо ж заблоковано лише операції, а не рахунок, гроші з нього можна переказати або отримати готівкою у відділенні банку.

Що робити в таких випадках

Щоб визначити причину та як зняти кошти з заблокованої картки, зателефонуй до банку. Важливо оперативно визначити причину блокування, щоб зрозуміти, як діяти далі. В деяких випадках достатньо лише повідомити в банк про ситуацію та очікувати на його рішення. Інколи потрібно надати додаткові документи, наприклад, про джерела походження коштів у разі здійснення нетипово великого переказу або зарахування коштів. Якщо причиною блокування послугував активний кредит, потрібно перевірити відсутність прострочень та надати підтверджуючі квитанції про своєчасне погашення заборгованості.

Сприймай блокування картки як прояв сумлінної роботи банку, який піклується про безпеку твоїх коштів та юридичну чистоту кожної операції. Банківський контроль необхідний, щоб підтримувати порядок в системі цифрових фінансів, перешкоджати діям шахраїв та знижувати тінізацію економіки.

Твоя задача у разі блокування — якомога швидше звернутися до банку та разом визначити причини і способи їх усунення. Не варто чекати, що ситуація вирішиться самостійно. Краще діяти, дізнаватися, як зняти гроші з заблокованої картки та не допускати подібної ситуації у майбутньому.

 

icon star icon star icon star

Хочеш залишити відгук про роботу Unex Bank?