Український ринок барбершопів щороку зростає приблизно на 50%, свідчать окремі дані експертів індустрії краси. Водночас, за різними даними, в Україні налічується від 200 до 300 салонів чоловічої стрижки. Що, очевидно, мізерно мала цифра, зважаючи на чисельність населення навіть з урахуванням війни та мобілізації.
Перукарня для чоловіків, як слід коректно трактувати поняття барбершоп, – дуже затребуване ринкове явище, яке незаслужено обходять увагою підприємці-початківці. Причин цього може бути кілька. Від упередженого ставлення до чоловіків, які приділяють підвищену увагу своєму зовнішньому вигляду, до дефіциту кадрів.
За даними порталу Work.ua, восени 2024 налічувалося майже 350 відкритих вакансій барбера. У середньому такому фахівцю пропонували зарплату 26 тисяч гривень. Зрозуміло, без чайових. Найдорожче робота барбера, звісно, оцінювалася у столиці, де працює до половини всіх відкритих у країні барбершопів. У Києві в середньому барберу пропонують дохід 31,5 тис. грн на місяць, що значно вище за середньоринкову зарплату в Україні.
З одного боку, це свідчить, що чоловіча зачіска – зовсім не справа лише певної маргінальної частини суспільства. З іншого боку, підсвічує одну з ключових проблем, з якою потенційно може зіткнутися бізнес-ідея барбершоп.
Скільки коштує відкрити барбершоп в Україні
Цікаво, що в рейтингу найменш капіталомістких підприємницьких починань, бізнес-план барбершопа займає один з верхніх рядків за рівнем привабливості. З найбільш витратних заходів можна виділити лише:
- Дизайн-проект та ремонт приміщення – до $30 000 - $50 000.
- Меблі та спеціальне обладнання, таке як мийка та крісла – до $20 000.
Зазначимо, що навіть у цих двох пунктах є значний потенціал для заощадження. Не обов'язково робити дуже дорогий ремонт з використанням дорогих матеріалів. Однак точно не варто економити на послугах дизайнера.
Важливо пам'ятати, що на ринку вже сформовано класичний дизайн-код барбершопу. Більшість клієнтів, вирушаючи до барберу, розраховують опинитися у приміщенні, дизайн якого оформлений у стилі:
- Лофт.
- Мінімалізм.
- Хай-тек.
- Індастріал.
- Вінтаж.
Більшість із цих стилів передбачають використання відносно недорогих підходів у ремонті. Наприклад, немає потреби штукатурити стару цегляну стіну, достатньо очистити і пофарбувати її. А із старих водопровідних труб можна спорудити стильну люстру. Втім, повторимося, дуже важливо, щоб ремонт проводився за готовим дизайн-проектом. Інакше замість стильного затишного барбершопу може вийти «вінегрет». Коли кожен окремий елемент дизайну виглядатиме відмінно, але все разом перетворюється на непоєднуваний натюрморт.
Саме обстановка нарівні з професіоналізмом і ввічливістю майстрів-барберів грають критично важливу роль для успіху майбутнього барбершопа. Пам'ятай, як будь-який інший бізнес в індустрії краси, барбершоп продає зовсім не зачіски або красиві бороди, а в першу чергу емоції. Тому так важливо створити у барбершопі «правильну» атмосферу.
Плануючи ремонт, відразу слід врахувати обов'язкові вимоги щодо пожежної безпеки, а також санітарних норм, щоб після завершення робіт не з'ясувалося, що було втрачено важливі моменти, скажімо, щодо вентиляції.
Перед відкриттям поміж інших інвестицій тобі також необхідно буде витратитися на:
- Дзеркала.
- Професійний інструмент.
- Фени та інші гаджети для укладання.
- Базовий набір засобів для догляду за волоссям.
- УФ-стерилізатори.
Як знайти приміщення для барбершопу
Якщо ти готовий до таких інвестицій, саме час розпочати пошук відповідного приміщення. Тут також слід врахувати масу нюансів, вже на цьому етапі хоча б приблизно скласти маркетинговий план. Хто твоя цільова аудиторія, які переваги ти доноситимеш до неї? Твій барбершоп бізнес вже на стадії ідеї повинен мати відповіді на ці питання.
Підбираючи приміщення під оренду, звертай увагу не лише на стіни, висоту стель та «прохідність» місця. Важлива не тільки і не стільки кількість людей, які щодня проходять повз, скільки їх якість. Навряд чи барбершоп поруч із зоопарком буде популярним. Малоймовірно, що ти зможеш зібрати достатньо клієнтів у старіючому районі твого міста – впевнені, ти знаєш про такі.
Відкрити барбершоп в Україні краще у районі з переважно молодими жителями, які цінують такі послуги, розуміють їх та готові за них платити.
І лише після цього звертай увагу на інші нюанси. Обов'язково уточни наявність необхідних комунікацій, можливість укласти договори з постачальниками комунальних послуг, оціни висоту стель, площу. Щодо останніх параметрів, вимоги не є формалізованими. Однак надто низькі стелі не дозволять організувати вентиляцію та й банально будуть «тиснути» на відвідувачів, а надмірна площа змусить платити зайве за оренду.
Як назвати барбершоп
Чимале значення для майбутнього успіху має назва. Надавати тут якісь конкретні рекомендації досить складно. Очевидно, що назва не повинна асоціюватися з ніжністю, адже чоловіки цінують більше брутальність. Хорошим рішенням буде поєднання вишуканих слів, що відсилають до епохи розкішних борід XIX століття, та приставки барбер чи барбершоп. Щось на кшталт «Вікінг Барбер».
До речі, за натхненням щодо неймінгу твого майбутнього барбершопа рекомендуємо звернутися до колонки маркетологині Аліни Компанець.
Окупність барбершопу: вигідно чи ні
Зрозуміло, як і у випадку з іншими бізнес-починаннями, ключовим питанням є окупність бізнес-ідеї. Давай спробуємо розібратися і з нею. Звичайно, точно розрахувати універсальний бізнес-план неможливо. Багато залежить від регіону, де ти відкриваєш барбершоп, приміщення, інвестицій у ремонт, клієнтського потоку тощо. Однак давай уявімо, що наш барбершоп відкривається у великому місті, але не в столиці. А інвестиції обмежуються сумою $50 000. Для простоти підрахунку переведемо цю суму в гривневий еквівалент за курсом 40 грн/$. Усього витрати на відкриття у нас склали 2 000 000 грн.
- У прохідному місці барбершоп із двома барберами щодня може обслужити 20 клієнтів.
- Не всі з них будуть стригти бороду (це найдорожча послуга). Тому як середній чек візьмемо суму 500 грн.
- За такого підрахунку щомісячна виручка складе 300 000 грн.
З цієї суми на витрати піде:
- Зарплата майстрів – 20%.
- Зарплата адміністратора – 8%.
- Орендна плата – 3%.
- Податки – 5%.
- Витратні матеріали та господарські товари – 2%
- Комунальні платежі – 2%
- Маркетинг – 5%.
- Непередбачені витрати – 5%.
Загалом половина виручки піде на витрати, а 50%, що залишилися, можна вважати чистим прибутком.
За такого розрахунку окупність барбершопа становитиме близько 14 місяців. Тобто трохи більше року.
Зрозуміло, це дуже грубий підрахунок, який не враховує маси тонкощів та деталей. Наприклад, відкриваючи барбершоп з нуля, доведеться витратити час на ремонт. Досить витратними на початковому етапі можуть стати маркетингові заходи. Та й на формування клієнтської бази, кадрового складу може піти не один місяць.
Чимало залежить від того, наскільки якісне обслуговування ти зможеш забезпечити клієнтам. Що у свою чергу прямо корелює з якістю (не лише з точки зору техніки і майстерності, а й у частині психологічних особливостей, клієнтоорієнтованості) персоналу.
Тому вийти на такі показники відвідуваності миттєво, швидше за все, не вийде. В результаті розрахункову окупність для реалістичності можна сміливо помножити на коефіцієнт 1,5. І все ж окупність довжиною 2 роки – дуже непоганий показник для бізнес-починання.
Відкрити барбершоп за франшизою
Якщо барбершоп для тебе є першим досвідом підприємництва в індустрії краси, ймовірно, найкращим рішенням стане покупка франшизи. Такий підхід дозволить уникнути маси помилок, надмірних витрат і закриє безліч складних питань: від дизайну інтер'єру до маркетингу.
Якісні франчайзери навіть у мінімальних пакетах для своїх франчайзі пропонують не лише готові дизайн-проекти, які можуть легко адаптуватися під різні приміщення, але й допомогу з пошуком майстрів. Вони включають до пакету систему обліку клієнтів, вже готовий сайт, промо-матеріали та шаблони.
Зрозуміло, що такий сервіс не є безкоштовним. Крім первісного внеску, який може досягати кількох десятків тисяч доларів (ці гроші, втім, будуть витрачені на відкриття барбершопу), франчайзі щомісяця має відраховувати франчайзеру роялті у розмірі 5-10% від виручки. Зверни увагу, не прибутку, а саме виручки.
Проте не поспішай з висновками. Звичайно, будь-яке додаткове джерело видатків видається надлишковим. Але розвинена франчайзингова мережа з іменем, на яке йдуть клієнти, буквально з першого місяця дозволить отримувати дохід, близький до максимально можливого з точки зору «виробничих потужностей». Тож у результаті навіть із додатковими витратами на роялті окупність бізнес-проекту може виявитися навіть кращою, ніж під час реалізації проекту самотужки.
Втім, якщо ти вже не перший рік в індустрії, чудово розумієш, як влаштований цей бізнес, оскільки давно працюєш усередині, хай і не в якості підприємця, найкращим рішенням для тебе може бути саме самостійний шлях. І хто знає, можливо через пару років ти і сам пропонуватимеш бізнес-новачкам франчайзингову модель.
Ну а якщо після прочитання матеріалу ти вирішив, що для тебе дуже складний барбершоп, як відрити кав'ярню, ти можеш почитати тут.